2009. március 19., csütörtök

Töltött krokodil (kapott recept)
A töltött krokodil receptjét e-mailen kaptam és bár nem lett annyira mutatós, mint a nénié a mailben, azért a pocakbavaló töltelék a saját ötletem, a végeredmény pedig a kis kezem munkája.. :)
A tészta
:
500 gramm finomliszt 100 gramm tejföl 250 ml langyos tej 1 kiskanál cukor 1 kiskanál só 1/2 kocka élesztő Az alapanyagokat összedolgozzuk, hagyjuk megkelni. A megkelt tésztát kinyújtjuk téglalap alakúra. A hosszabb 2 oldalán egyformán bevagdossuk, hogy a közepe még tölthető legyen. Ezek után középre mehet a töltelék. A teteje tésztából meghajtogatjuk a pofiját, majd a cikkekkel fonjuk meg a testét, hogy a töltelék ne látszódjon ki. Egy kis maradék tésztából formázzunk lábakat, esetleg tapasszuk be a törzsén a kimaradt részeket. Formázzunk szemeket és szemöldököt. Ha ezzel megvagyunk, kenjük le tojással, majd légkeveréses sütőben 150-175 fokon süssük aranybarnára.

A töltelék: Hát itt ugyebár izlés szerint megnevezés szerepelt, így alábbiakat használtam fel: 1 doboz gomba, amit megpucoltam, hagymán megdinszteltem, só, bors 30 dkg füstölt párizsi, amit csíkokra vágtam 1 doboz zelleres vajkrém Keverőtálban elvegyíteni, kész is van.

Az eredmény? Isteni finom!!!!! Igazi vendégváró!!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése